Thursday 7 June 2012

Wêreld Oseane Dag - 8 Junie

Soos met alle spesiale dae is dit altyd my wens dat ons gedurig aandag aan hierdie belangrike 'amptelike' omgewings dae sal gee en nie net op die een dag nie.

Ons is baie gelukkig om hier in Suid Afrika so baie kuslyn tot ons beskikking te hê met verskillende seestrome, 'n magdom van biodiversiteit, klimaat en geologie diversiteit.  En ons geniet dit om vakansie te hou, vis te vang en sport te beoefen. Maar hoe lank nog? Die oseane word doodgemaak deur besoedeling: olie (Deepwater Horizon), radioaktiewiteit (Fukushima), plastiek gemors (drywende eilande plastiek), versuring ( verandering van die chemiese samestelling van oseane deur koolstof in die atmosfeer ). En ook dan natuurlik die stroping van vis en ander bruikbare bronne uit die see. Op een of ander manier moet ons 'n verander maak.

Die eerste stap, volgens my is miskien eers 'n verandering wat in onsself moet gebeur. Dat ons moet besef die aarde, met al haar skatte, behoort nie aan ons nie. Niemand het dit vir ons gegee nie en niemand het ons as heersers daaroor aangestel nie. Dis maar net ons eie ego en gulsigheid wat ons op hierdie dwaal spoor gebring het so met die eeue saam. Ek weet dit is diep vas gemessel in ons samelewing en geloof, maar dit is verkeerd. Kyk net hoe verwoes ons alles met ons 'heerskappy'. Ons moet respek vir die natuur, waarvan ons intiem deel is, kweek.  

En hoe doen ons dit? Wel 'n goeie begin is om vandag(nou onmiddelik) te begin om 'n kleiner negatiewe uitwerking op die natuur te hê. En dis maklik. Verbruik minder (jy kan altyd), herverbruik( is daar so woord?  = recycle ) en mors minder, is praktiese maniere om te begin om die natuur lief te hê. Die voorbeeld wat ons sal stel, sal baie magtiger wees as enige protes aksie.  En daar is net die moontlikheid dat dit 'n verskil kan maak in die toekoms. Persoonlik wil ek nie hê dat my dogters oor 20 jaar na my toe met beskuldiging en verwyt kom omdat ek geweet het ek is besig om the omgewing te verwoes, maar het net my kop in die sand gedruk en aanhou partytjie hou. Dit gaan nie gebeur nie.

http://worldoceansday.org/

No comments:

Post a Comment